Pages

CINTA ZAMAN SEKARANG!

Salam..selamat pagi..hehe..
Pagi da ek..oke fine,aku je yg tak tido ag..
Sebabnya aku agak tak mengantuk yea..
Ade ke oram mengantuk tak tido?
Oram yang tak waras je kot..hehehe…

Dari aku buat benda bukan2 baik aku update blog aku kan..=)
Ade jugak faedahnya..awuu..auww..

Aku baca blog saem aku tadi.. Eh,dia tak jadi saem aku lagi..maybe ah…
cute  giler..hahah..Saem  alam maya..oke ape kan..=)
blog dia agak menarik dan aku agak tertarik sampai aku tak berkelip-kelip baca cite dia…
dari satu..satu…sampai..zero…hahaha..

Wahh..hidup manusia ni macam2 warnakan.. warna biru, hijau, purple n so on....
(jangan bajet aku baru kenal warna oke!)…lalalaala…
Maksud aku Hari ni kita sedih,esok kita hepi..lusa?
kita tak tau lagi apa yang akan jadi kat kita..

Aku tertarik ngan kisah minah jiwang ni..
Nak jadik cite, saem dia baru clash la ngan pakwe dia..
Sebab? Just one reason that this guy give..

"Awak tak kurus cam saya nak!!"

Waklu…ape kes laki ni lepas awek gitu je..
Patut la minah ni marah sangat laki tu buat saem dia camtu,,aku ingatkan sebab ape..
Kalu aku pom aku marah!kalu alasan dia  curang ke ape leh gak aku terima…
Memang aku nak marah la kan pakwe2 yang jenis tak bertanggungjawab camni..
Aku bukan nak jaga tepi kain oram sebab kain aku pom tak terjaga der..

Aku just terpikir la kenapa lam bercinta ni banyak sangat syarat?

Perlu ke?wajib kah?
Perlu ke kita tetapkan syarat bila kita cintakan seseorang?
Awak patut wat camni!
Awak kene jadi camni!
Awak patut ubah yang ni..!
Awak patut kawal yang ni..!!

Aku ase sikit pom tak perlu der..!
Kalu kau cuba nak ubah BF or GF kau,ada tak kau pikir baik buruk dia nanti?
Tak salah kalu kita nak ubah tuk kebaikan dia..
Tapi sekurang2nya jagalah hati yang tersayangkan..
Aku pelik bila da couple kau sibuk2 nak ubah dia..
Dulu kenapa kau jatuh hati ngan dia?
Bukan ke sebab diri dia yg macam tu ke?

Laki tu suh Jaga badan sebab lemak da banyak membiak..
sedangkan puan tu body cam kerengga..Slim gitu..
Saje nak cari kes la mamat ni..
da la akuu pantang bab2 kurus gemuk ni..
Kalu dia tu handsome sampai leh menggetarkan dunia ni,
aku tak kisah!!..
Ni dia cam oram asli yang baru kuar Bandar je der..
Kalu aku jadi puan tu pom memang awal2 aku 
bla ah dari hidup mamat lahanat ni..
Dia suh puan tu ubah jadi kurus kering cam dia nak,
last2 makwe dia sekarang lagi perternak lemak!!
Lepas tu terhegeh2 balik nak dekat puan ni…ishhh!!!

Ni la oram kata tak hargai apa yang kita ada..
Manusia-manusia sekalian,please la sedar asal usul anda!
Anda bukannya sempurna sangat nak dapat yang TERBAIK  tuu der!!

Kalau Allah s.w.t buat semua manusia ni sama,
memang borim la duunia ni..
Tak de da warna warni dia lagi oke!!

Ukur baju kat badan sendiri oram cakap..
Kalu kau ukur kat badan oram lain yang sama saiz takpe,
ni kalu kecik ke besar..memang takkan same ah..

Dulu, masa mula2 nak bercintan-cintun..
Nak pikat dia nih…kita cakap…
Setiap nafas yang saya hembus setiap degupan jantung memikirkan awak..
saya amat memerlukan awak lam hidup saya..
awak menghiasi hidup saya..
tanpa awak,saya macam separuh bernyawa..

Amboii ayat..pewitttt!!!terpegun si perempuan..
Tapi,tu semua masa hubungan baru bermulakan..

 Sebulan dua or lepas tu..
Eii..saya benci awak perangai macam ni..
Saya tak suke awak buat macam tu…

Memang s*** la kalau dapat couple camni..
Tapi payahkan nak jumpa oram yg boleh terima kita seadanya..
Kita kene terima hakikat or kenyataan yg oram yang 
kita cinta or sayang tak semestinya jadi 100% cam yg kita nak..

kesian tul aku ngan saem minah jiwang tuu..
takpe la,nanti awak akan dapat yang lagi baik..
Tuhan sebenarnya nak tunjuk kat awak perangai laki tu,
Nak buat awak sedar yang awak tersilap dalam membuat pilihan..=)
(cam la dia bacakan..hahaha..)
Ishh…sapa aku tension pikir…hahaha

No comments: